zondag 15 juli 2012

Amsterdam-Denver

Down Town Denver
Zaterdag kwamen we rond 11 uur aan op Schiphol. Na het inchecken dronken we nog koffie met Anouschka. Toen werd het tijd om afscheid te nemen.  Ik kwam er achter dat ik de dollars en Egberts hikingschoenen thuis had gelaten. Niet zo slim maar ook geen ramp. Na een rustige vlucht richting Reykjavick zijn we overgestapt op het vliegtuig naar Denver.

Het weer was hier prima, warm zelfs, zo rond de 30 graden. Bij Dollar hebben we onze huurauto op gehaald en zijn richting ons hotel, het Best Western Denver Plus gereden dat zo,n 20 minuutjes de van de luchthaven ligt. We hebben de koffers naar de kamer gebracht en zijn een broodje gaan eten bij Panera dat in een winkel centrum tegenover het hotel ligt.

Bij het uitpakken van de koffers bleken de schoenen van Egbert toch mee gekomen te zijn. Pfff, gelukkig anders hadden we naar nieuwe op zoek gemoeten. De kleding in de koffer voelde wat vochtig en wij dachten eigenlijk dat dit door de regen kwam op de luchthavens. Maar bij nader onderzoek bleek er in een toilettas een fles vloeistof leeg gelopen te zijn... We hadden blijkbaar een securitycheck gehad want de koffer was niet meer op slot en op een van de flesjes zat een securitysticker. Fijn dat er gecontroleerd wordt maar doe de boel dan ook goed dicht. We konden dus meteen de  was op hangen...

Ondertussen begon het kaarsje uit te gaan en zijn we maar gaan slapen.Vanmorgen was het weer een strale dag.  Na een licht ontbijtje zijn we naar de Wallmart gegaan voor wat boodschapjes. Mensen wat is dat een grote winkel (zoals alles hier) Je kan hier wel je hiking schoenen aantrekken voor een stevige wandeling door de supermarkt. Ik denk dat ik wel een dag nodig heb om alles te zien wat er verkocht word en dan heb ik het alleen maar over de food afdeling. Dit is een excursie op zich.

Na de Wallmart nog even geskypt met Anouschka en daarna zijn we door het shuttlebusje van het hotel in het centrum van Denver af gezet om wat te winkelen. Deze dag willen nog wat rustig aan doen voordat de echte reis gaat beginnen. Straks nog een lekker hapje eten bij de Mexicaan naast het hotel. Morgen gaan we richting Lusk met tussenstops in Cheyenne en Fort Laramie.