zondag 5 augustus 2012

Zondag 5 augustus Granby - Uhhh - Louisville

squirrel squirrel
Zondag 5 augustus
Na een bagel ontbijtje bij het Bed and Bagel Motel, weer de auto in richting Rocky Mountains NP. Na 25 km waren we al bij de ingang, wat een prachtig park, bossen, bergen, meertjes en weilanden, zo mooi en zo groen.
We wilden als eerst een wandeling van 3,2 km  maken vlak na de ingang, Dat bleek een keurig geëgaliseerd pad te zijn van ongeveer 1 km. Daar gingen we dus met onze wandelschoenen, rugzakken en liters water, een beetje over de top dus.
Snel weer verder met de auto via de Trial Ridge Road, de hoogst gelegen weg van Amerika (elevation 11.000 en nog wat feet= 3400 meter ) Er lag hier en daar nog wat  sneeuw en het was er fris, 13 graden ofzo. Brrr, scheelt toch 30 graden met 2 dagen geleden.
Onderweg lagen er nog een paar herten in het gras, met van die grote geweien, geweldig. Waar ze vandaan komen weet ik niet maar er zijn onmiddellijk Rangers in de buurt om alles in goede banen te leiden. De dieren mogen niet verstoord worden, het verkeer niet voor opstoppingen zorgen, geen ongelukjes met mensen, verkeer en beestjes. Bob had ondertussen een mooie trail uitgezocht langs een riviertje, watervallen en met veel schaduw, beneden in het dal was het toch gauw tussen de 25/30 graden. Het was even geduld hebben om onze auto te parkeren want het is druk in dit park en er zijn niet zo veel parkeerplaatsen bij de trails. We hadden geluk, er was net iemand weg gereden. Eerst maar geluncht en daarna aan de hike (9 km) begonnen. Mooie tocht, beetje klimmen en lekker veel schaduw. Onderweg kwamen we weer een hoop  eekhoorntjes tegen (ze blijven zo leuk ook al hebben we er al minstens 100 gezien) en ook nog een konijntje, die hadden we nog niet gezien deze vakantie. Dit was onze laatste trial voor deze vakantie (alleen nog een shopping trial, altijd een uitdaging voor de mannen!)
Ondertussen was het alweer wat later in de middag er moest er nog naar een hotel gezocht worden voor de aankomende nacht. In Estes Park, het dorp waar je het best kan overnachten als je de Rocky Mountains bezoekt is het erg druk en meestal prijzig dus we besloten verder te rijden richting Boulder maar helaas een aantal hotels zat al vol, dus zijn we nog verder in de richting van Denver gereden naar een voorstad, Louisville. Het eerste hotel had nog een rookkamer over... Dat hebben we maar niet gedaan, het stonk er verschrikkelijk. Volgende hotel, te duur, pfff. Er bleef nog een Best Western over, ook met rookkamer en flinke korting als we akkoord gingen. Nou dat hebben we dan maar gedaan, deze kamer stonk iets minder als de kamer in het andere hotel. Ramen open en luchten maar. Morgen gaan we naar Denver, daar hoeven we niet meer op zoek want Egbert heeft daar al een hotel geboekt voor 2 nachten. Het is het ook wel genoeg geweest, al dat vakantie vieren, we hebben zo veel gezien, genoten, gelachen maar naar huis gaan is ook weer fijn...